Medlemsförmåner

Som medlem får du tillgång till ett nätverk och lägre priser på våra evenemang.
Dessutom får du följande rabatter och specialerbjudanden:

Dagens Media och Resumé

25 % rabatt på Resumé och Dagens Media

Branschtidningarna Resumé och Dagens Media erbjuder samtliga medlemsföretag i Svenska PR-företagen en rabatt på 25 % rabatt när man startar en prenumeration på Digitalt + Magasin.

Svenska PR-företagens medlemspaket på Resumé:

  • Full tillgång till allt som finns på resume.se.
  • Tillgång till Resumé Insikts analyser och fördjupningar samt nyhetsbrev.
  • Magasinet som har utgivning 11 gånger per år + magasinet som e-tidning.

United Spaces logo

United Spaces – rabatt på co-working space

Ett fullservice coworking-koncept med flexibla kontorslösningar för företag mellan 1-100+ medarbetare. Tillsammans med en community bestående av tusentals medlemmar har vi hjälpt företag att växa i 20 år. Som medlem i United Spaces har du access till kontor och centrala adresser i Stockholm, Göteborg, Malmö, Uppsala samt på Arlanda. Företag och människor från olika branscher och delar av världen sammanförs, möts och , inspireras. Så skapar vi en unik stämning och energi som bidrar till att utveckla både verksamheter och individer.

  • Rabatt på medlemskapen Lounge och Flex Office på våra anläggningar: 15% rabatt under 12 månader, 10% månad 13-24. Därefter gäller ord. pris.
  • Gratis medlemshyra första månaden.
  • Medlemsrabatt på mötesrum 30% (gäller samtliga anläggningar).
  • Löpande avtal med 2 månader uppsägningstid (ord. är 3 månader).

För att ta del av erbjudandet, kontakta: sales@unitedspaces.se och uppge att du är medlem i Svenska PR-företagen.

Gulliksson advokater

Advokatfirman Gulliksson – rabatterad juridisk rådgivning

Vi på Advokatbyrån Gulliksson är specialiserade på immaterialrätt och marknadsrätt och hjälper våra klienter med rättsliga aspekter som rör media- och marknadsföringsstrategier, riskanalyser i samband med icke-kommersiella informationsinsatser, reklam- och marknadsföringskampanjer, produktutvecklingsfrågor och andra marknadsaktiviteter, oavsett produkt, media eller målgrupp. Genom vår gedigna erfarenhet kan vi hjälpa våra klienter genom hela processen – i allt från inledande skydds- och kampanjstrategier, ansökningar om rättighetsskydd och analyser av konkurrenters rättigheter, avtal, rättighetsbevakning och tvister m.m. Vi ger även våra klienter rådgivning i allmänna affärsjuridiska frågor.

Erbjudande för medlemmar:
45 min kostnadsfri juridisk rådgivning. Det inledande mötet sker över telefon, eller om så önskas, videosamtal. Därefter erbjuds medlemsföretaget en 15 % rabatt på alla fasta timarvoden.

Kontaktpersoner: Advokaterna Mattias Malmstedt, Magnus Friberg och Erik Esaiasson

Byråpartners
10 % rabatt på Byråpartners.se

Regi, som bl a står bakom branschstudien Årets Byrå, har utvecklat en digital plattform för aktörer
inom kommunikationsbranschen, Byråpartners.se. Den ska underlätta för kommunikationsköpare att hitta rätt byråpartner och för byråer att göra sin kompetens och expertis mer tillgänglig digitalt. Lansering sker i slutet av mars.

2020 investerades 71 miljarder i marknadsföring och kommunikation enligt IRM. Investeringar som påverkar
efterfrågan på  både lång och kort sikt. Valet av kommunikationskonsult  är ett affärskritiskt och strategiskt
avgörande beslut som ska synas på sista raden. Ambitionen är att Byråpartners.se ska underlätta för
kommunikationsköpare och konsulter att mötas.

Byråpartner stöds av flera av branschens intresseorganisationer, bland annat Svenska PR-företagen, SWEDMA och Sveriges
Marknadsförbund. Svenska PR-företagens medlemmar erhåller som medlemsförmån 10% rabatt på sitt införande.

Veckans Brief

 

1000 kr rabatt på Veckans Brief

Veckans Brief är Dagens Opinions betalda veckomagasin som har lästs av proffsen sedan år 2009.

Som medlem får du rabatt på 1 000 kronor. Det innebär att en prenumeration kostar 3 495 – 1 000 = 2 495 kronor plus 6 procent moms. Det är bara att mejla och beställa hos prenumerera@dagensopinion.se.

Inriktning: för alla som jobbar med opinionsbildning och samhällsförändring.

Innehåll: 20-30 artiklar om affärer, folk, metoder, verktyg, tips och praktikfall.

Exempel på ämnen: medier, stadsbyggnad, marknadsundersökning, martech, hållbarhet, kommunikation, påverkan, Almedalen, infrastruktur, bank &  finans, snabbrörligt, pr, kommunikationsbyråer, tips, metoder, digitalisering och undersökningar.

Tänkt målgrupp: Lobbyister, public affairs-chefer, hållbarhetschefer, kommunikationschefer, konsulter inom pr, hållbarhet, digitaliseringschefer, stadsbyggnad och kommunikation samt undersökare och analytiker eller alla som jobbar med samhällsförändring.

Frekvens: 40 nummer / år

Läs mer om Veckans Brief här.